Znajdź motywacje do biegania

Autor: Ceresit PRO

  • PDF

    Utwórz PDF

  • Drukuj

    Drukuj

  • Zgłoś problem

    Zadaj pytanie

Bieganie jest proste. To po prostu chodzenie, tylko szybsze. Nie trzeba do niego na początek drogiego obuwia, ubrania, bielizny termoaktywnej i urządzeń monitorujących.
Znajdź motywacje do biegania

Zacznij! Podpowiemy Ci, jak?

Przede wszystkim biegaj z głową. Najczęstszą przyczyną rezygnacji z biegania już na starcie są kontuzje. Wynikają one ze złej formy, zbyt wysokich ambicji, braku odpowiedniej rozgrzewki i niedopasowanego obuwia.

Zanim więc ruszysz na swoją pierwszą biegową trasę, przygotuj się do niej odpowiednio:

1. Sprawdź stan swojego zdrowia. Lekarz powinien wiedzieć, że zaczynasz dość intensywnie trenować. Skonsultuj z nim swoje plany. Zbadaj stan swojego serca i ciśnienia, wyklucz choroby takie jak na przykład cukrzyca.

2. Kluczowym czynnikiem są buty do biegania. Te pierwsze nie muszą być najdroższe i najlepsze. Muszą być jednak butami przeznaczonymi do biegania. Jest to specjalny rodzaj obuwia wyposażony w wywietrzniki i systemy amortyzujące uderzenia stopy o podłoże i korygujące także jej ustawienia.

3. Dla początkującego biegacza niezwykle istotne jest postawienie sobie określonego celu, który chce osiągnąć. Może to być zrzucenie 10 kilogramów nadwagi albo chęć stanięcia za rok na starcie maratonu. Kiedy już złapiesz bakcyla biegania, zrozumiesz też, że bieganie samo w sobie jest celem!  

4. Koniecznie ustal z góry narzucony plan biegania. Łatwiej jest regularnie trenować i utrzymać dyscyplinę, gdy ma się z góry narzucone konkretne dni i godziny treningów. Do aktywności mobilizuje także trening z inną osobą.

5. Zawsze trzeba słuchać tego, co mówi twoje ciało. Trening zawsze powinien być poprzedzony rozgrzewką. Biegnąc utrzymuj najbardziej komfortowy dla siebie rytm.  Odpowiednie tempo, to takie, które pozwoli ci normalnie oddychać. W utrzymaniu rytmu pomaga też słuchanie muzyki podczas biegu.

6. Początkujący biegacze powinni zrezygnować z rozciągania. Nieprawidłowo przeprowadzony przed treningiem może łatwo spowodować kontuzję. Jeśli nie wiesz, jak je zrobić, lepiej w ogóle z niego zrezygnuj.

Motywacja jest stanem gotowości do podjęcia określonego działania. Nie musisz wiedzieć, co to są przebieżki, interwały i skipy. Nie trzeba od razu zapisywać się na maraton. Wystarczy na start dobry plan treningowy i silna motywacja do biegania. Determinuje ona nasze zachowania oraz podejmowane pewnych czynności w taki sposób, by prowadziły do określonych celów. Aby utrzymać motywację i nie poddać się w przypływie słabości wyznacz sobie ambitne, ale też realne cele. Nie zakładaj, że po miesiącu treningów przebiegniesz maraton lub zrzucisz 15 kg. Cele powinny być adekwatne do twoich możliwości. Warto jest podzielić je na krótko i długoterminowe w określonych interwałach czasowych, na przykład tygodniowym, z których łatwo będzie się rozliczyć. Taki tryb pozwala usystematyzować treningi, utrzymać motywację i skorygować wszelkie błędy. Spojrzenie na to, co już realnie zostało przez ciebie osiągnięte, pozwala utrzymać określony wcześniej poziom, gdy motywacja spada.

0 komentarzy do Znajdź motywacje do biegania
Author photo
by dodać komentarz.

W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies. Zamknij